hästar o ont i rumpan

Hej käraste cyberkompis som sitter där framför skärmen

Idag har jag ridit på ekerö. Fett länge o jag har fett ont i rumpan. Närmare bestämt fyra timmar på en helt undebart söt häst som hette Frej. Jag o min kompis Mirka red runt i skogen och det var verkligen jättemysigt att galloppera över ängarna.. gaah. O sen så gallopperade jag uppför värstaste backen! Det var riktigt skojsigt. Anyway and anyhow. I sommar har jag varit en vecka på ridläger o sen en två veckor har jag jobbat vid mitt landtställe där det finns islandshästar o man rider på turridning. Det har varit fett-najs o jag är helt hästbiten. Ska få en medryttar häst efter sommaren också, o det ska bli jättespännande.

Men nog om hästar.

Jag vill ju inte uttråka mina kära läsare genom att vara en sådan där illaluktande smink-vad-är-det? tjej som bara pratar om hästar o hur många flugbett hennes kära Lucky fått idag. Big nono. Det är liksom dealen jag gjort med mig själv. Typ "Hedvig, om du ska bli en horse-girl så får du ändå inte glömma att tvätta dig once in a while".  Men jag är en hästtjej, det känner jag i själen. Det känns som att det en människa o en häst har tillsammans är något helt speciellt o när jag rider känns det som att jag glömmer världen runt omkring på något sätt.


Men nog om hästar.




Kommentarer
Postat av: [email protected]

Den här häst grejen är såååå underlig breesan

2006-08-27 @ 19:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback