Jag är inte ledsen, jag lovar!


Har haft en helt underbart rolig dag idag! Efter att ha lämnat in det trista arbetet och skrivit klart det tråkiga provet så kunde jag slappna av och ta det lugnt resten av dagen. Kunde äntligen få träffat Sara igen. Vi hade jättemysigt och det var verkligen kul o ses igen... <3 Sen har mamma klippt mig och sen ikväll ska jag och Yster se Desperate Housewives.  :-) Issa sa värsta gulliga grejen idag som gjorde mig jätteglad när vi pratade om en grej...
"det är skönt o prata om det här med dej, de flesta andra slår bara bort det med att du är perfekt som du är"
Gumman! Du är bäst glöm inte det!

Jag fattar inte vad det är med mig! Allt är ju skitbra!  Men samtidigt är det som att jag inte kan stanna upp och njuta av allt och vara glad utan måste konsekvent hitta fel med mig själv. Varför blir jag ledsen varje gång jag ser mig i spegeln? Det är som att jag hela tiden måste påminna mig själv om det jag inte är nöjd med.
Jag vill inte ha mina bruna ögon, jag vill vara blond, jag vill inte vara kort, jag vill vara smalare, jag vill ha större bröst, jag vill ha fräknar, jag vill ha smalare ben, jag vill ha smalare ansikte, jag vill inte ha mina jvla finnar på ryggen, jag vill inte ha mina smilgropar, jag HATAR mina vader.

Varför kan jag inte bara få se ut så här?
image126

 Jag kommer  vara tvungen att leva med den här kroppen resten av mitt liv. Så vad lönar det sig, orka klaga iksom, kanske du tänker.  Men jag är faktiskt glad, jag lovar! Jag är inte deppig eller så, tro inte det. Ibland vill jag bara flytta in i någon annans kropp, bo där ett tag och slippa mig själv. Har du aldrig önskat att du var någon annan? Kanske bara för en dag eller två?



 


Kommentarer
Postat av: Lifesaver

Många gånger... Det är lite konstigt också. Varför insisterar folk på att det inte är något som är fel man ju säger att det är det? Ibland behöver man bara någon som lyssnar.

Postat av: pimpen

jaa eds, du är bara helt bäst när det gäller vissa saker, andra saker är ju jag bäst på;) hihi du är faktist jävligt lik henne såg jag nu O.o
men eeen fråga bara är det inte du som jämt får komplimnager för dina läckra ben??

2007-04-24 @ 22:39:22
Postat av: Painty

Jag önskade ofta det för några år sedan... Att bli av med min näsa, få större tuttar. Och även om jag älskar mig själv nu så har jag fortfarande lite komplex. Saken är bara den att jag tycker att livet är så mkt mer än ens eget utseende och kropp. Jag orkar inte kasta mer energi på att avsky min kropp o önska bort allt, man får ju aldrig harmoni i sinnet. Du är verkligen en vacker människa, hoppas att du upptäcker det själv snart. ^-^

2007-04-25 @ 08:37:14
URL: http://xiv.blogg.se
Postat av: Cammo

Men åh inte igen. Hedvig vad är det som är så svårt att fatta. Du är smart, snygg och var värsta framgångarna. Du är så jävla bäst. Bah vad jag blir sur när jag hör dig babla om det här. SLUTA. Du rockar alla.

2007-04-26 @ 06:45:19
URL: http://camomillastaden.blogg.se
Postat av: Isola

men nejnejenej det var inte meningen att fiska efter komplimanger! det var inte så jag menade.
Men tack endå, sötnosar.

2007-04-26 @ 16:42:46
URL: http://sthlmfinest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback