sister sister sister

Spelar inte längre någon roll
Jag orkar inte slåss
Det är bortom min kontroll

Om ungefär en halvtimme försvinner helgen och blir vardag. Men jag bryr mig inte. Det kommer inte bli vardag för mig iallafall. RANVEIG kommer nämligen hem från Tanzania! Efter tre månader! Min stooorasyster. Vojne, vad jag har saknat henne. Hoppas hon ser ut som vanligt. Kanske lite blondare. Möjligtvis lite brunare. Men ändå som vanliga Ranveig. Shit, jag är så himla nervös! Konstigt egentligen - det är ju bara lilla Nanny som kommer. 

Så imorgon kl 11:25 smäller det! Då landar hon på Arlanda och jag ska självklart inte vara i skolan då nejenejnej. Herregud, det är värt lite skolk. (; :)

Helgen har varit härlig och väldigt paisable. Ridning som vanligt i lördags, fick rida Afrodite för typ femhundraelfte gången. Alla i min grupp är avis för att jag får rida henne jämt men jag skulle hellre ridit nån annan igår typ Dharma eller Solana. Har aldrig ridit dem! ;/  Sen har jag tappat bort mina fina fina och helt nya ridhandskar i stallet. Blev faktiskt jätteledsen! Brukar inte bli så ledsen annars när jag tappar grejer, men jag var verkligen glad för de där handskarna. Nåja, kan inte hjälpas. Synd bara att folk har slutat fråga mig vad jag önskar mig till julklapp för jag skulle bli asglad för ett par nya, varma gloves.

Sen visade det sig att vi visst har ridning nästa lördag också, men då är jag i Sundsvall! Nån som vill köpa min lektion? Annars får kanske Eline glädje av den ;P

Idag har jag och älsk varit i Kista (jag vet, fett yao!) för att han skulle julshoppa och jag skulle hjälpa med min kvinnliga expertis (killar är tyvärr inte lika bra som tjejer på sånt, sorry!) Men så blev det inte. Istället shoppade vi nya pjäxor till mig som var stört snygga! Bruna och ljusblå från Salomon. Modellen hette "Chocolate Angel " så jag var ju bara tvungen att köpa dem.  Kostade 2000 kr men det är mamma betalar som gäller haha.
Imorgon ska jag köpa skidor också, har hittat ett par fräscha på Blocket som jag nog köper. Ska försöka hitta en ljusblå/brun skidjacka också som matchar pjäxisarna. Har sett en fett snygg på Bikbok med Burberry mönstrat i luvan. Vi får se hur det blir med den saken.

Kommentarer
Postat av: emelie

fin blogg! ah en trevlig dag:)

Postat av: emelie

NU har jag lagt upp bilderna på mig i ny-luggen :)

2007-12-18 @ 14:38:40
URL: http://emelieisaksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback