Isola vs. Summer

Jag har fått klagomål om att min blogg är för ytlig och att jag bara skriver om utseendefixerade saker.

Det är sant! Men det är också lite med flit. Det känns på något sätt inte rätt att vika ut sig i en blogg och skriva om sina emo-problem.  Samtidigt förstår jag att det är fett tråkigt att läsa en blogg som är skriven i opersonlig, läppglansig anda. 

Men saken är den: Vad har jag egentligen att skämmas över?  Vad är det som är så fel med att skriva ut sig lite grann? Berätta om sina verkliga problem. Som att man inte kan äta utan att räkna kalorierna i varenda tugga. Som att det egentligen är sig själv man rymmer ifrån när man går från kille till kille. Som att man inte kan ta emot en komplimang utan att undra om personen driver med en. Som att man stänger undan alla känslor för att man är så jävla rädd för att någon ska betyda något. Som att man i slutändan vet att man kommer ge sig själv skulden för saker man inte kan kontrollera.

Varför skulle jag skriva om sådana saker? För att få sympati? En liten "stackars-lilla fjortis-flicka-utan-självförtroende"  nickning kanske?

Sanningen är att jag gillar att skriva om fåfänga saker med en svag doft av Escada.
Men det betyder inte att jag inte har någonting mer.

So, my babies!

Annie sa att jag var lik Rachel Bilson och jag blev glad för jag tycker att hon är jättesöt!
summerc'est moi
Hedvig?                                                    Rachel Bilson?


Kommentarer
Postat av: Bella.

Jag förstår precis vad du menar. Det är jobbigt att läsa emobloggar där folk viker ut sig själva och skriver om att ta livet av sig..

Postat av: Lea

Lustigt att du nämner det för jag kollade på OC idag =O och när jag såg henne kom jag faktiskt att tänka på dig. Jättefin bild på dig förresten =)

2007-02-23 @ 21:46:22
URL: http://goodybag.blogg.se
Postat av: Cammo

Du din blogg är den roligaste att läsa. Inga jävla dikter eller flummigfilosofi om stjärnor under ögonen gör en altervativ. Det är trökigttrökigt. Ditt bloggande rockar!!!

2007-02-23 @ 22:49:29
Postat av: Cammo

Btw vi MÅSTE ses på lovet jag ska jobba fett lite. Cybersmek

2007-02-23 @ 23:30:36
Postat av: Lifesaver

Sexigt!

2007-02-26 @ 09:47:13
Postat av: Anonym

det är sant, du är lik henne, å va precis som du är, du har ett så vackert inre och yttre!

2007-03-05 @ 19:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback