Bye bye Dior


Shoo läääääääään

När andra bloggar om sina pengabekymmer och ekande plånböcker och ständiga pankhet så brukar jag trycka bort deras bajstråkbloggar. Ungefär lika intressant som sådana som bloggar om var de ätit sin lunch. 

Jag vaknade och var fett pank. Min fejkade gucciplånbok liksom skrek för att den var så hungrig. Det var kanske därför som jag var en sådan lunch-hora idag. Min mamma ringde och bjöd ut mig på en lunchdejt på söder. Vi åt på hennes favvofik Cafe Rival och jag pratade om det hon ville prata om, öppnade mig när hon ställde frågor och skrattade högt åt hennes skämt. Ett perfekt utbyte- jag blev mätt och min mor fick trevligt sällskap!

Justja. Jag är pank! Åhh jag är så pank! Jag har inga pengar så pank är jag!

Fast jag tycker det är tråkigt att inte ha några pengar så jag ska skaffa lite. Hör och häpna, men jag har bestämt mig för att sälja min Dior väska. Vad ska jag annars ta mig till liksom! Jag har redan sålt allting i min garderob som är av värde och som jag inte använder. Det är så sorgligt så att om min blogg hade varit en film hade du haft tårar i ditt popcorn vid det här laget. 

Skämt åsido, men det är ändå min absoluta favorit pryl. Och prylkåt som jag är säger det en hel del. Jag minns att jag trånade efter den där väskan ett helt år innan jag beslutade mig för att köpa den för mina konf pengar. Och alla outfits som den har satt stil på... Som pricken över i:et! Men samtidigt är det ju bara en pryl.

http://www.tradera.com/Christian_Dior_Vintage_-auktion-45858695

Jag får trösta min tomma diorsjäl med klockan som Martin köpt till mig. Eller mina nya Louis Vuitton örhängen.

image253 image255
 

Kommentarer
Postat av: Nina

ja visst.. blir en färggrann höst :D

Postat av: Karin

ja det är det:) vilken kennel är den ifrån då?
du kan ju kika in hemsidan jag gjort åt Alfons, allt om honom finns med där, kennel o.s.v, finns under mina länkar i vänsterspalten:)

2007-07-23 @ 16:24:21
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Isola

Karin: Han är från kennel Notorious (:

2007-07-23 @ 16:47:34
URL: http://sthlmfinest.blogg.se
Postat av: Cammo

Ska du sälja ditt barn???

2007-07-23 @ 22:57:20
URL: http://camomillastaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback