Update från Norrtälje


Vaknade perverst tidigt imorse för att hinna med tåget ifrån Sundsvall. Inte ens Pressbyrån (som man annars alltid kan lita på) var öppen! Förstår ni hur tidigt!

Jag mår nästan dåligt när jag tänker på det.

Mamma och KurrKurr hämtade mig i Uppsala och eftersom jag begärde Subway mat så fick jag det också. Jag hade nämligen suttit fem timmar i sträck och stirrat på Ranveigs trötta matsäck som hon snärjt ihop tre sek innan Uffe körde ut bilen. Inte särskilt aptitretande, men endå satt jag och tjatade på henne om att hon skulle ge mig en av de dassiga mackorna. Och det gjorde hon! Men efter att jag ätit denna smörgås, som inte kan klassas som annat än en klar B-macka, var jag tvungen att få i mig en riktig sandwich om du hajar.

Sedan åkte vi till vår enkla boning i Norrtälje och här sitter jag alltså nu. Det regnar snuskigt mycket så vi kan inte göra så mycket annat än att just sitta och chilla. Lösa korsord och ja du förstår. Men jag hatar korsord och mamma vill att jag ska trivas så vi hyrde Brokeback Mountain. Mamsen tappade koncentrationen efter typ fem minuter och sa att hon mycket hellre hade velat se Ice Age 2. Fast jag vägrade se den. Baah, jag måste komma över mina filmhyrningskomplex innan jag blir helt outhärdlig. Hursomhelst såg jag iallafall klart filmen och dissar den lite grann.

Mår illa bara jag tänker på hur mkt som jag ätit i Sundsvall de senaste dagarna. Jag hade tänkt äta nyttigt men sen kom glassbilen. Och sen gjorde morfar sojapotatis som är jättejättegött. Men jag har bestämt mig för att skita i allt sånt där nu. Jag åt till och med chips i Norrland (har inte ätit det på fyra år) Det kanske låter som värsta lilla grejen men för mig är det inte det. Sen har jag bokat en dejt med mig själv på Mc Donalds (som är min värsts hang-up vad gäller matväg) Jag fixar inte att jag förbjuder mig själv vissa saker. Varför ska inte jag kunna göra som alla andra och äta vad jag vill utan att få dåligt samvete? Och jag tänker inte ta nån tråkig kycklingsallad utan på min DonkenDejt tänker jag äta en Big Mac. Jag tycker Big Mac verkar coolt, lite relaxigt sådär. Därför har jag bestämt mig för att äta en sån. Kanske tar en pommes frites också om jag känner mig lite vild- sånt där kan man aldrig förutse. 

Nu ska vi grilla här på balkongen! Mamma dissade mitt advocadogrillningsförslag så jag får se vad det blir. 

Håller tummarna till att vädret är fräschare imårn när jag ska rida hela dagen.  

Åh, jag saknar Martin.

Kommentarer
Postat av: Millan

Jag ska ta hand om mig, kommer antagligen ta hand om alla andra också :P Asså va fön hur kan man dissa något som har med avocado att göra. *finzza mera*

Postat av: Lifesaver

Haha, grilla avocado? Hedvig är skojig... ;)

2007-07-10 @ 13:33:45
Postat av: Anonym

spana gärna in min nya blogg och lämna en kommentar!

2007-07-17 @ 19:42:19
URL: http://maddelue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback