First international playboy


Just nu borde jag sitta och plugga. Jag borde plugga samhällskunskap till imorgon eller Svenska eller Italienska till på tisdag eller franska tills på onsdag eller matteprov på torsdag. You name it!  Det känns som att jag inte kommer ha något liv nästa vecka. Men saken är den att jag har ju andra saker för mig än att plugga också.
ROLIGA SAKER. Träffa kompisar jag inte sett på ett tag och göra saker som gör mig glad.  Men det känns inte som att jag kan slappna av och ha roligt när hela tiden tänker på allt TRÅKIGT som jag borde göra.

Det blir som att jag ändå aldrig får slappna av och ha kul för att jag hela tiden har tankarna på allt trist som måste göras. Är jag skoltrött, montro? Well, go figure.

Det känns lite som att vi indoktrineras till tanken att skolan är det absolut viktigaste och att sköta sina studier är högsta prioritet för dagens ungdomar. Hur trångsynt är inte det? Som att enda sättet att lyckas är genom en möglig skolbänk.  Men bara för att man får MVG betyder det inte att man får ett MVG- liv.

Okey, det får räcka med "Hedvigs visdomsord" för idag. Så det inte blir för mycket av det goda menar jag.
No Sir, här är det kvalitet och inte kvantitet som gäller!  

Här har du lite ögongodis av min favorit älskling Jovial.      Är han inte för söt? :-)

image95


/PUSS PÅ PANNAN. 

 PS. om du undrar varför inlägget heter "first international playboy" så är det ett litet insmugglat Morrisey- musiktips till dig med taste. DS.



Kommentarer
Postat av: Cammo

Mhummmm I löööve the taste of Mozza.
Vi ses på tisdag Snuttegull.

Postat av: pimpen

usch vad pluggit det låter:(

2007-03-25 @ 21:43:33
Postat av: Anonym

Mm...don't remind me. Har ni prov i franska nu igen? För alla som inte vet har Hedvig prov i franska typ varannan vecka, stora prov alltså! Dessutom är hennes lärare lite rolig...tokig...borta, äähh =P

2007-03-25 @ 22:09:28
Postat av: Lea

Det var jag som skicka det där ovanför förresten =P

2007-03-25 @ 22:10:16
URL: http://goodybag.blogg.se
Postat av: Isola

Millan: snuttegull! ^^ det var det sötaste jag hört!

2007-03-26 @ 09:26:01
URL: http://sthlmfinest.blogg.se
Postat av: Lifesaver

De säger att den här generationen kan göra vad de vill med sina liv. Visst, så länge man sitter i skolbänken i tolv år först... och gärna fem år till.

2007-03-26 @ 12:08:42
URL: http://lifesaver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback