Stil förebild

image79           image81


Modet just nu är så sjukt fult att jag har bestämt mig för att bojkokotta allt. Ursäkta, men är det bara jag som ser hur tantigt och osmakligt det är med alla dessa höga midjor? Har ni kollat på er rumpa i en byxa/kjol med hög midja? Den blir väldigt stor kan jag lova och jag har hittills inte sett enda person passa i det.
Varför är det på mode att se ut som en tant ? Höga midjor och små tantiga blusar/koftor är tydligen "it".
Och för att inte tala om att PLATÅSKORNA kommit tillbaks. VAFAN liksom?! Platå var ju något man hade på 90-talet när man gick runt och nynnade på Spice Girls och kände sig som en bubbelgummig Emma Bunton.
90- talet är förbi och jajaja jag vet att modet kommer tillbaks men det är allt för tidigt för att jag ska uppskatta det och kunna klä mig så.  Huuuu!

Man kanske inte ska bli så upprörd över lite kläder. Men alla som känner mig vet att jag älskar mode och allt som hör därtill och jag älskar framförallt att shoppa. Men nu är det bara tråkigt att gå runt och titta på alla dessa tantkläder med rysch och pysch. Och jag läste så sent som förra veckan att neon är på väg tillbaks.
Har hela modevärlden blivit coconut eller vad?

Och turban är tydligen "jättehett" och det allra senaste från catwalken.  Kommentar överflödig

Men vad vet jag, ni andra kanske tycker modet är riktigt schyst just nu? Ni kanske tycker att klä sig som Alibaba i 'Tusen och En Natt 'är riktigt sexigt.  Isåfall är det bara fritt fram att vira sjalen runt huvudet och möta världen. 
Personligen är det inte alls min stil. Nej tacka vet jag "less is more" och att ha äkta stil (enligt mig) är att ha förmågan att kunna förenkla en outfit utan att den för den skull blir tråkig.  En snygg topp, lite glitter i öronen, boots och ett par låga stuprörs jeans som sitter snyggt är iallafall mitt tips till er som liksom jag dissar dagens mode.


Kommentarer
Postat av: pimpen

eds, hållar fullkomligt med, MODET SUGER. blir lite mörkrädd när jag går in på H&M nuförtiden...

2007-03-15 @ 20:47:11
Postat av: Cammo

Djupt och dramatik. Men jag tror fan inte på att du dissar mode.

Postat av: Dag-Harald

Har aldrig gillat mode, orka byta kläder hela tiden. Men turban och neon låter hett och rätt, kanske ska kombinera också för en mer utstuderad look?

2007-03-16 @ 07:16:44
URL: http://colalight.blogg.se
Postat av: Lea

Jag tror att man liksom har haft allting som man kan sätta på sig som mode nu. Därför måste designerna komma på nåt nytt. Vilket bara bevisar vilken sjukt dålig fantasi de har egentligen. Rannie, tråkig förresten med kodad blogg.

2007-03-16 @ 11:16:48
URL: http://goodybag.blogg.se
Postat av: Vix

De där byxorna med midjan över magen är skitfula! AH!

2007-03-16 @ 12:13:26
URL: http://xiv.blogg.se
Postat av: Lifesaver

Hög midja kan vara snyggt på rätt person, däremot allt det här med turban, neon och pastellfärger, guldtajts (va i helvete?!)... det tar aldrig slut! Jag undrar hur många som egentligen kommer ha lust att följa det nya modet, skulle vara coolt med en anti-mode revolution faktiskt.
Så länge de fortsätter sälja smala jeans med låg midja i affärerna är iaf jag nöjd!

2007-03-19 @ 17:00:17
URL: http://lifesaver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback