Heja Norge!


Imorgon smäller det i Norge på 17 Mai! Och förhoppningsvis lite i Sverige också när jag, daddy och yster ska bege oss till Skansen och sjunga nationalsången. Vi ska samtidigt tänka på våra marscherande norrmän som förmodligen fryser rumpen av sig i hemlandet. Oh, så tappert! Jag brukar själv vara en av dem som hackar tänder och sjunger om mitt fantastiska land. Och självklart äta sisådär trehundrafemtionio dipolom-is ;)
 Istället får jag hedra mitt land genom att publicera första versen på nationalsången och lite godbitar från landet i Norr! (Om en utvikningsbild av Tone Bekkestad räknas som en godbit låter jag vara osagt ;P)

Ja, vi elsker dette landet,
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet,
med de tusen hjem.
Elsker, elsker det og tenker
på vår far og mor
og den saganatt som senker
drømme på vår jord.
Og den saganatt som senker,
senker drømme på vår jord.

image148  image149  image129image150


Kommentarer
Postat av: Lea

Jeg elsker Norge! Säg hejhej till Jostain Haraldsen =D fra meg (?)

Postat av: Isola

hehe okey,men han heter Jostein;P og jeg skal hilse så mye fra deg!

2007-05-17 @ 11:58:21
URL: http://sthlmfinest.blogg.se
Postat av: Millan

Om det fanns något som heta-linjen på norska skulle du ha en strålande karier framför dig.

2007-05-18 @ 00:21:44
URL: http://camomillastaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback